De eerste bloesem




De eerste bloesem die ik dit jaar zag, was toen we begin maart terugkwamen van onze ski vakantie. Bij een wit huisje stond daar zomaar ineens tussen de kale bomen en struiken, op een hoekje in het zonnetje, een bloesemfeestje. Zo sta je nog in de sneeuw en een paar uurtjes verderop is het zomaar ineens lente.

Bij ons in de straat duurde het eventjes, maar nu zie je overal de prunus en forsythia in bloei staan.




Maar nu was daar zo'n mooie hoge prunus een paar straatjes verderop... helemaal kaal gesnoeid! Alle takken met bloesem lagen in het gras bij het slootje. Zouden ze die mooie boom weg doen? Dat vnd ik toch zo jammer, zo'n mooie boom vol bloesem. Hij past niet bij het plan voor de tuin dus een twee weg ermee. Ik zou dat toch niet kunnen, denk ik.




Twee grote stapels bloesemtakken lagen daar bij het slootje. Ik ben gauw naar huis gegaan om een kniptangetje te halen en heb er twee mooie grote boeketten af gehaald. Het gaat anders toch de verhakselaar in. Nu geniet ik volop van die mooie takken in huis.




Prachtig toch? En gezellig.




Daar word je toch blij van?
Nou ja, behalve dan van die kale boom...

Ik wens je een fijne dag,

xx Wen


6 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je er blij van wordt. Ze zijn prachtig. Wat een mooie bloemen!
    Geniet er van.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marja, gezellig dat je even langs kwam! Ben benieuwd hoe het met je is, dus hop, op naar je blog. Tot zo! :-)

      Verwijderen
  2. Gorgeous flowers, yes when the trees start blooming it always gets me excited for spring!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Me too :-) The blossoms are gorgeous, aren't they, I wish I had room in the garden for a whole lot of blossoming trees!

      Verwijderen
  3. prachtige bloemetjes zijn dat altijd. Heerlijk al die rose boompjes, dat is pas het echte lentegevoel (wel samen met een beetje zon graag)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja mooi hè? ik kijk er elk jaar weer naar uit.

      Verwijderen