Groentje




Al jaren zeg ik dat ik zo graag wil leren tuinieren. Ik ben een echt groentje in de tuin. Het lukte me altijd om planten binnen de kortste keren te laten verpieteren. Verder dan heerlijk snuffelen in tuinboeken, stapels plannen maken, kilo's onkruid wieden en af en toe een plantje kopen, ben ik tot nu toe nog niet gekomen. Ik heb ook geen eigen tuin, dat helpt natuurlijk ook niet erg. Maar mijn vriend wel. Die heeft een ieniemini tuintje. Dit jaar zijn we dat tuintje wat beter aan het aanpakken. En dat is hard nodig ook. Dus de boeken maar even aan de kant gelegd en de spade erbij gepakt.




Vorig jaar hebben we bolletjes her en der in de grond gestopt. Lukraak. Zo van dan staat er volgend jaar in ieder geval wat leuks in. En daar komen nu vrolijk gekleurde verrassinkjes uit. Oh ja, die hadden we er ook in gezet, hoe heette die ook al weer... Ze blijken niet altijd op de meest handige plek te staan, maar dat maakt niet uit.




Mijn vriend heeft zijn tuintje tot mijn project verklaard. Hartstikke leuk natuurlijk, maar oei... nu eerst nog groene vingers kweken. Stapje voor stapje wordt het vast wel wat. En al doende leert men. Zo'n heerlijk cliché, maar het is wel waar. Met een professioneel iemand erbij halen, krijg je natuurlijk binnen veel kortere tijd een veel nettere tuin, maar daar beleef ik geen lol aan. Lekker zelf doen. Want van werken in de tuin kom ik heerlijk tot rust. En als we er samen in werken, is dat ook nog eens heel gezellig. Dat vind ik veel belangrijker dan een perfect plaatje. Maar daar mag je best anders over denken hoor :-)

En kijk eens wat ik vanmorgen in de tuin vond?




Het eerste lieveheersbeestje wat ik dit jaar zie!
Natuurlijk meteen mijn mobieltje erbij gepakt en fotootje gemaakt.

Ik wens je een fijne, zonnige dag!

xx Wen


2 opmerkingen:

  1. we hebben elk jaar op kantoor, gewoon binnen dus, heel veel lieveheersbeestjes. We denken dat er ergens een broedplaats zit ofzo. Maar ze willen ook niet gezellig naar buiten en binnen is (naar ons idee) niets te eten voor ze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, wat grappig! Ik vind ze zo leuk. Maar nee, binnen zullen ze het niet lang overleven ben ik bang.

      Verwijderen